Rekordmennyiségű közösségi kampány (14) fut egyszerre a nem egészen egy éves első ilyen hazai platformon, a Brancson, illetve rekordidő alatt, 10 munkanap alatt összejött a 100%-os kampánycél egy játékfilmnek. Hogy még több ilyen hazai történet lehessen, a 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt.
Csehország lesz az első olyan ország, ahol civil tömegfinanszírozáson keresztül gyűjtöttek pénzt egy modernizált szovjet T-72-es harckocsi megvásárlására. A harckocsit hamarosan az ukrán hadseregnek küldik, hogy a segítségével megállítsák az orosz előretörést - írta meg a Reuters.
Extra adással jelentkezik a Portfolio Heti podcastje, amiben a Magyarországon is egyre népszerűbb közösségi finanszírozás volt a témánk. Egyebek mellett arról volt szó, hogy miképpen rövidülhetnek le az ellátási láncok, ha valaki ezt az utat választja egy projekt finanszírozására. A műsor vendége volt Kövesdi Gábor, a magyar Kickstarternek is becézett Brancs közösség alapítója, és itt volt velünk két olyan projektgazda is, Matus Dóra és Lakatos István, akik a Brancs felületén sikerrel jutottak finanszírozáshoz.
Egyetértek, hogy a kapzsiság kultúrája terjedt el itthon, ugyanakkor vannak bőven nagyon pozitív tapasztalataink – árulta el a Portfolio-nak adott interjújában Kövesdi Gábor. A nemrég indult magyar Kisckstarter, azaz a Brancs alapítójával a platform debütálásáról, az első sikeres projektekről, a jelenlegi gazdasági helyzet, különösen az infláció crowdfundingra ható tényezőiről, és az esetleges nemzetközi terjeszkedésről beszélgettünk.
Manapság ritkán látni felvételeket az orosz-ukrán háború korai szakaszában jelentős hírnévre szert tevő Bayraktar TB2-es csapásmérő drónokról, most viszont úgy tűnik, aktiválták a Litvánia által közösségi finanszírozásból szerzett, „Vanagas” névre hallgató Bayraktart az ukránok.
Már csak egy hét van hátra Magyarország első kisüzemi sör fókuszú közösségi finanszírozási kampányából, amit a Fehér Nyúl Brewery & Taproom szervezett - olvasható a társaság közleményében.
Hamarosan Ukrajnába szállítják azt a török gyártmányú Bayraktar TB2-es drónt, amelyet egy helyi közösségi finanszírozási kampányt követően Litvánia biztosít a hadviselő országnak – írja a CNN.
Közösségi gyűjtést szerveztek Ukrajnának ukrán állampolgárok három darab Bayraktar TB2-es katonai drón vásárlására, a gyártó Baykar vállalat viszont ingyen odaadja a drónokat Ukrajnának – jelentette be a cég Twitteren.
Az alig egy hónapja indult első hazai közösségi piactéren már meg is vannak az első sikeres projektek: egy nemzetközi kiugrás előtt álló magyar találmány, amely újrahasznosított PET palackokból készít nyomtatószálat, és az első hazai felnőtt szörp, amely az áfonyás íz mellé alkoholos “cselt” is bevet.
Hogy működik egy online közösségi piactér, és hogy vehetünk részt benne? Milyen megoldásokat, termékeket találhatunk, vagy épp hogyan validálhatjuk saját ötletünket? A Portfolio Heti podcastjének Extra epizódjában Kövesdi Gáborral, a nemrégiben indult „magyar Kickstarter”, a Brancs alapítójával, és két innovatív projekt, a Refilamer és a POP Tiny House tulajdonosaival, sorrendben Kiri Hunorral és Izrael Norberttel beszélgettünk.
A Kickstarterhez hasonló modellt honosítanak meg Magyarországon, de a magyar piacra, a hazai vállalkozókra és vevőkre szabottan - nyilatkozta Kövesdi Gábor, a Brancs közösség alapítója és igazgatósági tagja a Portfolio Checklist, lapunk munkanapokon megjelenő podcastjének keddi adásában. A közösségi piactér vezetője az eddig eredményekről, és a folyamatban lévő, ígéretes projektekről is beszélt adásunknak.
Ma délután ötkor már meghallgatható lesz a Checklist, a Portfolio napi podcastjének keddi adása. A műsor első részében a soron kívüli EU-csúcstalálkozón született orosz olajembargó megállapodásról lesz szó, amiből Magyarország és a Mol egyelőre ki tudott maradni. Ezután az új magyar kickstarterrel, a Brancs közösségi piactérrel foglalkozunk, ami közösségi finanszírozással segítené a hazai cégeket, projekteket az elindulásban.
Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték, arról nem is beszélve, hogy teszi mindezt játékos formában, miközben még szórakoznak is a gyerekek. Nem csoda, hogy mára milliárdos iparág épült a táblajátékok köré, népszerűségük folyamatosan nő.
Jól fogytak az alkoholos italok a koronavírus-járvány első hullámaiban, a statisztikák szerint 2020-ban 10 százalékkal többet adtak el, mint 2019-ben. A kereslet azóta is töretlen, ráadásul a szezonális hatás most még nagyobbat lökhet a piacon, mint korábban. A fogyasztói igények viszont folyamatosan változnak, a gyártók újabb és újabb termékekkel igyekeznek meghódítani a szomjas magyarokat, mert a sör már nem trendi. De hova tart ez a piac, és mi lehet az idei nyár slágere?
A napokban indult el a Kickstarter és az Indegogo babérjaira törő magyar közösségi finanszírozási platform, a Brancs. A Brancs működési modellje viszont csak részben hasonló a nemzetközi piac nagy szereplőiéhez. Az ötletgazdák arra számítanak, hogy idehaza a jutalomalapú finanszírozási forma lehet a befutó.
A Fehér Nyúl Sörfőzde nemcsak prémium söreivel, de jellegzetes grafikai illusztrációival is nevet szerzett magának a sörkedvelők körében, most pedig egy merőben szokatlan tőkebevonási módszerrel, közösségi finanszírozással teremtenék meg további növekedésük alapjait. A lépéssel bevallottan nemcsak a forrásbevonás a céljuk, amire más, hagyományos csatornák is rendelkezésükre állnának, hanem egy olyan közösségépítés, melynek keretében fogyasztóik még közelebb kerülnek a sörfőzés és a különleges főzetek világához, miközben maguk is részesednek egy nagy növekedési potenciállal működő társaság üzleti sikereiből, sőt, a távlati célok között a tőzsdére lépés lehetősége is felsejlik.
Szerinte az orosz elnök ismét fegyverként használja a téli időszakot.
Friss híreink a válságról percről percre.
Hatalmas igazságtalanságok jöttek felszínre.
Megjöttek a részletes harmadik negyedéves GDP-adatok.
Érkeznek még hitelminősítői döntések.
Alakul az új magyar gazdasági vezetés.